Jó hír Magyarországnak, a BYD lenyomta a Teslát

Kína vezető autógyártója 7 ezer 231 új akkumulátoros elektromos járművet regisztrált áprilisban, ez 169 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

Eddig minden olyan esetben, amikor Tesla szenvedett balesetet, és az önvezető rendszert hibáztatták a tragédiáért, bebizonyosodott, hogy nem a gép, hanem az ember a felelős. A 2018-as eset kapcsán is ezen a véleményen van a Tesla, az áldozat családja azonban meg van róla győződve, hogy az önvezető technológia meghibásodása okozta szerettük elvesztését.
Közepes sebességgel ütközött
2018 márciusában, egy alig pár hónapos Teslával, Walter Huang nekicsapódott a sávelválasztó betonfalnak egy kaliforniai autópályán. A 38 éves, két gyermekes sofőr röviddel a kórházba szállítás után életét vesztette. Az önvezető funkció az utazás teljes időtartama alatt be volt kapcsolva, így a balesett előtti percekben is, a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal jelentése szerint. A családot képviselő ügyvéd egyértelműen az önvezető funkció meghibásodásával magyarázza a balesetet. Szerinte, a navigációs rendszer hibásan érzékelte az úttest sávjait, nem észlelte a betonfalat és nem lassította le, vagy állította meg az autót.
Az autógyár szerint ők nem hibáztak
A Tesla már a baleset bekövetkezése után, részvétnyilvánítása mellett, a sofőr hibájának tekintette a balesetet.
Sőt, az autógyár hivatalos közleménye szerint, a baleset előtti percekben a rendszer többször figyelmeztette a sofőrt, hogy az önvezető üzemmód ellenére tartsa a kezeit a kormányon.
Az önvezetőt is kell néha vezetni
Az önvezető járművek, bár egyre nagyobb várakozás övezi őket, nem jelentik az autó teljes önállóságát. A gépjármű önvezető üzemmódban nem igényel beavatkozást sávváltások, a sebességtartás és a forgalomfigyelés tekintetében, azonban ezekben az esetekben is folyamatosan kér visszajelzést a sofőrtől. A speciális viszonyok, váratlan események bekövetkezésének lehetősége pedig megköveteli, hogy a vezető bármelyik pillanatban kész legyen átvenni az autó irányítását.
A most induló perben szintén felmerült a kaliforniai Közlekedési Hivatal felelőssége, mivel épp az érintett szakaszon hiányzott egy elválasztó beton elem, egy korábbi baleset miatt, amit elmulasztottak pótolni.
A cikk szerzője Papp Helga.